torsdag 9. oktober 2008

Åååhhh.....Laaangt frustrasjonsinnlegg....

Kjenner at frustrasjonen stiger helt opp i topplokket her.....
Har kjøpt oss to nye pc'er hos Elkjøp i mai i år.
Ganske så dyre laptopper også, av merket HP.
For to pc'er og en skriver betalte vi tilsammen 30.000.
Og da skulle man jo tro at varen virket???
NEIDA!!
Og dessverre for HP så har de en avtale med Elkjøp om reparasjon av pc'er, for en ting har jeg lært i denne prosessen, Elkjøp er elendige på kundeservice.
Jeg er helt oppgitt og frustrert over hvordan de styrer det firmaet der, og det forbauser meg faktisk at de har kunder med den holdningen de har.
Jeg kommer aldri til å kjøpe så mye som en tannpirker der mer, og jeg skal oppfordre alle rundt meg til å innta samme holdning.
Litt historie bak dette her:
PC1 - min laptopp.
Skal brukes til skolearbeid, bilder og sånne banale ting. Pris 8000,-
Helt siden den første dagen jeg fikk den i hus, gikk den varm. Slokker seg midt i noe, uten at noen spesielle ressurser er i bruk.
Levert inn to ganger på rep hos PC klinikken til Elkjøp på Skøyen.
den andre gangen sa en fyr der at han hadde satt min harddisk inn i en ny pc. Snakker med HP forrige uke, og serienr på min "nye" pc er registrert tidligere på en mann. Altså, har jeg fått utlevert en brukt pc.
Elkjøp nekter for dette, og sier den er ny, og HP sier den er brukt. Jeg vil bare heve kjøpe, noe de så absolutt ikke er enig i. Og krangelen fortsetter.....

PC2: Thomas sin pc. Han spiller World of Warcraft, og trenger en bra spille pc. pris 16.000,-
Den også slukker seg, men på en annen måte. Den lar seg ikke starte igjen og hele overflaten på pc'en er brennheit. Inn på rep en gang på klinikken på Skøyen, og nå levert inn på rep til Elkjøp i Drammen. der har den vært i snart 5 uker, og vi har en elendig låne pc fra Compaq som man såvidt kommer seg på nettet på. Ikke særlig bra erstatning når man investerer i en såpass dyr pc pga kvalifikasjonen til akkuratt den pc'en.
Jeg er også mest interresert i å heve det kjøpet, men gjett hva???
krangelen fortsetter der også...

Og det skal jeg bare ha sagt.... HP har en super kundeservice, men de kommer til å tape meg og mange rundt meg som kunder, nettopp fordi de har den pc-avtalen med Elkjøp.
Det viste seg jo selvfølgelig også å være noe feil med skriveren ( snakk om uflaks) og det fikset HP på fem dager, uten å mukke. Der har Elkjøp absolutt noe å lære, jeg har kjøpt masse gjennom både arbeid og privat, og aldri, aldri har jeg møtt på en så arrogant holdning som hos Elkjøp.
Så min oppfordring er: styr langt unna alt som har med Elkjøp å gjøre, den dagen du trenger service eller hjelp hvor de faktisk må yte noe, sliter du... skikkelig,....
og den kundepolicien de skryter av så fint på hjemmesiden sin, den eksisterer ikke....

8 kommentarer:

Elin sa...

He he...ikke den første jeg har hørt om det der...
Men savner blomsterkort.... hehe

Anita L sa...

Det kommer, jeg har faktisk laget det ... helt sant *ler*

Legger det ut i morgen...

Elin sa...

dum-di-dum-di-dei......
(Utålmodig??? Jeg??? Kan jeg ikke tenke meg...he he)

Anita L sa...

hehe :)

Var helt kake når jeg kom hjem fra jobb i går, men skal nok rekke det før jeg går i dag :)

Annie S sa...

Elkjøp er helt tragisk. Handler det meste på Elprice jeg. Super servide på Strømmen hverfall :)

Karialov sa...

føler veldig med deg.
vi fekk tilsammen 5 pc`er før vi fekk 2 som fungerte av elkjøp. blir ikkje meir handling der, dårligere kundeservice har eg/vi aldri opplevd.

lykke til. :)

Aud sa...

Huff, så uheldige dere har vært med datautstyret... :(

Neste gang du er i kontakt med dem, kan du si at det er synd at man må kontakte 'tv2 hjelper deg' eller 'Forbrukerinspektørene' for å få den kundebehandlingen man har krav på.

Moia sa...

Huff føler med deg her. Håpåer at det ordner seg snart. Nydelige kort du har lagt ut her. Klemz fra Ann-Margret