mandag 6. april 2009

Denne boka må man nesten bare lese.....



En av mine store interesser, er å lese bøker. Jeg er helt lost hvis jeg ikke har en haug med bøker liggende på nattbordet og vente på meg, og jeg kan ligge i flere timer og bare kose meg med å lese.

Den siste boken jeg nå har begynt på, er "Skadet", skrevet av Cathy Glass.

Det er en utrolig sterk fortelling om ei lita jente på 8 år som kommer i fosterhjem, og historien er fortalt av fostermoren. Jeg vil ikke fortelle for mye, tilfelle du skulle få lyst til å lese den selv, men jeg må bare si at dette er en av de sterkeste bøkene jeg har lest. Boken er rå og ærlig, og det er mer enn en gang jeg har kjent hvordan det bruser i kroppen når jeg leser om hva denne lille jenta har måtte oppelve i løpet av sine første 8 år. Denne boken er ikke for de sarte sjeler, men man må regne med at man blir både lei seg, forbanna og oppgitt mens man leser denne boka. Jeg skal nå begynne på siste halvdel av boka, og jeg regner ikke med at jeg klarer å legge den fra meg før den er ferdig lest.

Ingen kommentarer: